PŁATNE STAŻE Z MOŻLIWOŚCIĄ ZATRUDNIENIA

Jeśli jesteś osobą niepracującą tj. bezrobotną, bierną zawodowo masz szansę na znalezienie wymarzonego zajęcia. Ruszył nabór do projektu „Aktywni - Efektywni”, stanowiącego wsparcie dla osób pozostających bez zatrudnienia na regionalnym rynku pracy.

Uczestnicy projektu będą mogli skorzystać z:

  1. płatnych staży z możliwością późniejszego zatrudnienia. Każdy staż jest dostosowywany do indywidualnych potrzeb uczestników.
  2. Dodatkowym bonusem jest udział w bezpłatnych warsztatach i szkoleniach zawodowych dopasowanych do ich potrzeb i predyspozycji.
  3. Wszyscy uczestnicy projektu mają też gwarancję wsparcia ze strony osobistego opiekuna i innych specjalistów, również tych branżowych.
  4. Udział w programie gwarantuje zwrot kosztów dojazdu na zajęcia i do miejsc stażowych.

Aby wziąć udział w projekcie „Aktywni - Efektywni” osoba musi spełniać podstawowe warunki, tj.:

  1. mieć od 18 do 64 lat;
  2. mieszkać na terenie miasta Kraków, bądź powiatu krakowskiego;
  3. być osobą w trudnej sytuacji życiowej (np. bezrobotną, bierną zawodowo, w obecnej chwili bez dochodu, osobą z niepełnosprawnościami, osoby korzystające z Programu Operacyjnego Pomocy Żywnościowej, kwalifikujące się do objęcia pomocą społeczną, innej trudnej sytuacji życiowej).

Udział w projekcie jest całkowicie BEZPŁATNY !!

Trwa rekrutacja do projektu – liczba miejsc ograniczona.

Dlaczego warto wybrać się na staż?

Udokumentowany staż pracy danej osoby może mieć znaczenie już na etapie rekrutacji. Jest bowiem okazją do pozyskania doświadczenia w pracy na danym stanowisku, którego często żąda przyszły pracodawca od kandydatów, sprawdzenia się w wymarzonej pracy, nawiązania kontaktów zawodowych i wyrwania się z pętli bezrobocia. Stały miesięczny dochód (stypendium stażowe) jest dodatkowym atutem. Założeniem systemu stażowego jest sprawdzenie się na danym stanowisku, by później otrzymać zatrudnienie na etacie.

Zgłoszenia do udziału w projekcie są przyjmowane za pośrednictwem strony internetowej www.aktywniefektywni.info.pl

Projekt realizuje InBIT sp. z o.o. - dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 12 626 00 95 / 12 617 18 91,  e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. oraz w Biurze Projektu: ul. Szlak 8a/5, 31-161 Kraków.

Broszura informacyjna „Stypendia. Co? Gdzie? Jak?”

03.09.2019 r.

Informacja prasowa

Stypendia mogą wyrównywać szanse, promować talenty czy wspierać rozwój nauki. Część stypendiów skierowana jest do uczniów, inne do studentów i naukowców, a jeszcze inne do osób wyróżniających się konkretnym talentem. Jak zatem prezentuje się system stypendialny w Polsce? Gdzie należy szukać informacji o stypendiach? Jakie są dobre wzorce realizacji programów stypendialnych? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w najnowszej publikacji portalu Moje Stypendium.

Broszura „Stypendia. Co? Gdzie? Jak?”, w przystępny sposób przedstawia wyniki badania programów stypendialnych w Polsce, które zespół Fundacji Dobra Sieć przeprowadził w  2018 roku. Publikacja przybliża również sposoby działania wyjątkowych programów stypendialnych wyróżniających się wysokimi standardami realizacji oraz innowacyjnym podejściem.

W publikacji znajdują się:

  • podstawowe informacje o rynku stypendialnym w Polsce: o liczbie stypendiów, ich skali, adresatach i realizatorach programów stypendialnych;
  • opisy trzech innowacyjnych programów stypendialnych;
  • wskazówki, gdzie szukać dalszych informacji o stypendiach.

Publikacja została sfinansowana przez Polsko-Amerykańską Fundację Wolności.

Zapraszamy do lektury!

***

Moje Stypendium

Broszura informacyjna nt. programów stypendialnych w Polsce to jedno z działań podejmowanych w ramach programu „Moje Stypendium”, realizowanego przez Fundację Dobra Sieć. W ramach inicjatywy prowadzony jest serwis www.mojestypendium.pl. Portal stanowi jedno z głównych narzędzi promowania oraz monitorowania inicjatyw stypendialnych. Jego komponentem jest wyszukiwarka stypendiów krajowych oraz zagranicznych, staży i konkursów. Mojestypendium.pl to także miejsce prezentacji różnorodnych inicjatyw związanych ze stypendiami, które Fundacja Dobra Sieć w partnerstwie z Polsko-Amerykańską Fundacją Wolności realizuje systematycznie od kilku lat.

 

Kontakt

Aleksandra Belina, Małgorzata Stradomska-Kalinka, Anna Weksej

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel. 22 825 70 22

www.mojestypendium.pl

Zdobycie odpowiedniego wykształcenia ma zagwarantować lepszy start na rynku pracy. W obecnych czasach dyplom nie zawsze jednak wystarcza, ponieważ pracodawcy poszukują kandydatów o konkretnych kompetencjach. Na znalezienie dobrego zatrudnienia mają również szanse pracownicy fizyczni z umiejętnościami technicznymi.

Dyplom a perspektywy zawodowe

Jeszcze do niedawna można było spotkać się z przekonaniem, że bez dyplomu trudniej będzie wystartować z karierą i rozwijać się zawodowo. Tymczasem sami studenci mają odmienne zdanie. Jak wynika z raportu Pracuj.pl „Studenci i absolwenci o rynku pracy”, tylko 37% badanych uważa, że wyższe wykształcenie pomoże im znaleźć dobrą pracę. Trzeba mieć również na uwadze, że dla rekruterów ważne będzie doświadczenie kandydata, więc samo ukończenie studiów nie daje gwarancji natychmiastowego zatrudnienia.

Jakich kompetencji poszukują pracodawcy?

Od przyszłych pracowników oczekuje się zarówno konkretnych umiejętności twardych, np. uzyskania określonych uprawnień czy znajomości języków obcych, jak i kompetencji miękkich: komunikatywności, samodzielności i elastyczności. O ich rozwój warto zadbać już w trakcie studiów, np. poprzez uczestnictwo w szkoleniach i kursach, a także podczas praktyk albo podejmując pierwsze zatrudnienie – może to być praca dorywcza.

Praca fizyczna – czy jest zapotrzebowanie?

Kierownicy firm stale poszukują nowych osób do pracy fizycznej. Najczęściej w branży produkcyjnej, transportowej lub logistycznej. Na rynku doceniane są umiejętności techniczne, których często brakuje świeżo upieczonym absolwentom. Zmienia się również postrzeganie pracowników niższego szczebla – często stają się oni specjalistami w swojej dziedzinie i otrzymują coraz atrakcyjniejsze wynagrodzenie.

Branża ma znaczenie

Znalezienie zatrudnienia w dużym stopniu zależy od wybranej branży, niekoniecznie od rodzaju wykształcenia. Zdarza się, że osoby po studiach długo szukają pracy, ponieważ nie ma akurat dużego zapotrzebowania na pracowników po danym kierunku. Są też obszary, w których bez problemu można znaleźć zatrudnienie już w trakcie studiów. Najwięcej ofert pracy dotyczy sektora handlowego, finansowego, IT oraz produkcyjnego.

Przeczytaj również: porady.pracuj.pl/zycie-zawodowe/zwolnienie-chorobowe-wszystko-co-warto-wiedziec

 

Szanowni Państwo,

 

Serdecznie zapraszamy do udziału oraz do podzielenia się informacją ze wszystkim zainteresowanymi z Państwa otoczenia!

         

Fundacja GPW wraz z PKN ORLEN partnerem strategicznym w ramach IV edycji Programu "Go4Poland - Wybierz Polskę" zaprasza na Konferencję "Twoja kariera - kierunek Polska!", która odbędzie się 27 czerwca 2019 r. w Warszawie, w siedzibie Giełdy Papierów Wartościowych, przy ul. Książęcej 4.


W programie Konferencji:

  • inspirujące panele dyskusyjne
  • wystąpienia ekspertów
  • networking z przedstawicielami świata biznesu, polityki i nauki
  • możliwość nawiązania kontaktów z najzdolniejszymi studentami wchodzącymi na rynek pracy

Program Konferencji: LINK DO PROGRAMU

Rejestracja na Konferencję: LINK DO REJESTRACJI

Wydarzeniu towarzyszyć będą również Targi Kariery, podczas których na stoiskach największych polskich firm i instytucji studenci będą mieli okazję zapoznać się z ofertą krajowego rynku pracy.

 

Chcemy, by Konferencja i Targi Kariery były przestrzenią dla firm i instytucji poszukujących skutecznych rozwiązań w zakresie pozyskiwania wartościowych pracowników.

Wydarzenie kierujemy do Polaków studiujących za granicą, studentów z Polski korzystających z Programu Erasmus, ale też wszystkich studentów z polskich uczelni, którym zależy na rozwoju kariery po studiach.

Udział w Konferencji jest bezpłatny, jednak liczba miejsc ograniczona. Warto zarejestrować się już dziś LINK DO REJESTRACJI

 

Więcej informacji o Programie "Go4Poland - Wybierz Polskę", Partnerach tegorocznej edycji, ofertach staży dla studentów a także możliwościach współpracy znajduje się na portalu Go4Poland.

 

Polsko-Szwajcarska Izba Gospodarcza zaprasza do udziału w VII edycji konkursu na prace dyplomowe „Od teorii do praktyki”.

Konkurs realizowany jest we współpracy z czołowymi szwajcarskimi firmami, beneficjentami znaku szwajcarskiej jakości „swissstandards.pl”- Fracht FWO Polska, Franke, Geberit, Hilti, Sika, Swisslinx, Zehnder. Nagrodami w nim są płatne staże z programem mentorskim u wybranych Partnerów, wartościowe nagrody rzeczowe oraz szkolenie z headhuneterem.

Konkurs, tak jak dwie jego wcześniejsze edycje, przebiegać będzie w dwóch etapach. Zgłoszenia tematów prac do pierwszego etapu przyjmowane będą do 31 grudnia 2019. 

 

W konkursie mogą brać udział studenci, którzy w nadchodzącym roku akademickim będą pisać i bronić swoje prac dyplomowe: inżynierskie, licencjackie lub magisterskie. Atutem konkursu jest możliwość merytorycznego konsultowania pracy z Partnerem na etapie jej pisania. W ramach konsultacji Partnerzy zapewniają m.in. dostęp do wyników specjalistycznych badań, szczegółowe informacje o parametrach produktów czy możliwość biznesowego zweryfikowania postawionych w pracy tez.  

 

ETAPY KONKURSU

Konkurs przebiega dwuetapowo :

- do 31.12.2019 roku należy przesłać do Organizatora temat pracy wraz z krótkim opisem jej założeń (I etap),

- osoby, które zakwalifikują się do II etapu w trakcie pisania prac mają możliwość odbycia konsultacji merytorycznych z wybranym Partnerem. Obronioną pracę należy przesłać do Organizatora do 31.08.2020

Do konkursu mogą być zgłaszane prace podejmujące tematykę pokrewną z obszarami aktywności biznesowej Parterów- Patronów merytorycznych Konkursu:

- TSL i rozwiązań biznesowych dla sektora logistyki- Fracht FWO Polska (operator logistyczny, świadczący usługi w zakresie organizacji transportu morskiego, drogowego i lotniczego)

- architektury wnętrz mieszkalnych- FRANKE (światowy lider w dziedzinie projektowania i produkcji systemów kuchennych)

-  techniki sanitarnej- Geberit (europejski lider techniki sanitarnej)

- budownictwa i zarządzania w budownictwie- Hilti (dostawca kompleksowych usług dla budownictwa- od specjalistycznego oprogramowania do prac konstrukcyjnych, przez produkcję narzędzi, po doradztwo inżynieryjne)

- budownictwa i marketingu firm budowlanych-  Sika (producent specjalistycznej chemii budowlanej)

- technologii cieplnych- Zehnder (dostawca zaawansowanych rozwiązań cieplnych, m.in. grzejników centralnego ogrzewania, łazienkowych, promienników sufitowych, wentylacji i systemów filtracji powietrza).

- szwajcarskiej jakości w biznesie – Polsko-Szwajcarska Izba Gospodarcza.

 

Nagrodami dla autorów najlepszych prac są płatne staże (wynagrodzenie ok. 4000 zł m/c) albo wartościowe nagrody rzeczowe, przydatne w przyszłej pracy zawodowej (np. profesjonalne programy komputerowe).

Nagrodą wspólną dla wszystkich laureatów jest udział w Akademii Kariery- profesjonalnych warsztatach przygotowujących do wejścia na rynek pracy, realizowanych przez firmę headhunterską Swisslinx.

O KONKURSIE

Konkurs „swissstandards.pl Od teorii do praktyki” Polsko-Szwajcarskiej Izby Gospodarczej wychodzi naprzeciw potrzebom rynku pracy, reprezentowanego z jednej strony przez studentów i absolwentów, a drugiej przez firmy- pracodawców. Formuła projektu zakłada możliwość weryfikacji umiejętności stosowania posiadanej wiedzy teoretycznej w praktyce oraz zdobycie cennego doświadczenia zawodowego w drodze współpracy z wybranym Partnerem konkursu.

- Partnerzy konkursu to firmy członkowskie Polsko-Szwajcarskiej Izby Gospodarczej, spełniający kryteria przyznania znaku szwajcarskiej jakości „swissstandards.pl”- wyjaśnia Ulrich Schwendimann, Dyrektor Zarządzający Polsko-Szwajcarskiej Izby Gospodarczej. - Poza wkładem w budowę pomostu pomiędzy światem akademickiej teorii a biznesowej praktyki, wspólnie chcemy pokazać szwajcarską innowacyjność, rzetelność, wiarygodność oraz jakość. Pragniemy propagować szwajcarskie standardy w codziennym życiu- realiach gospodarczych oraz wzajemnych stosunkach między partnerami, pracodawcami i pracownikami

 

###

Polsko- Szwajcarska Izba Gospodarcza z siedzibą w Warszawie powstała w 1998 roku. Izba jest dobrowolnym, nie dotowanym przez instytucje publiczne stowarzyszeniem według prawa polskiego. Obecnie liczy ok. 190 członków i zrzesza większość firm szwajcarskich w Polsce.

Dodatkowe informacje o konkursie : www.odteoriidopraktyki.pl , www.facebook.com/odteoriidopraktyki

 

Anna Kowalewska, make WOW
tel. 603 36 45 71
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

Assessment Center jest jedną ze skuteczniejszych metod rekrutacji. Polega ona na dokładnym sprawdzeniu kompetencji kandydatów poprzez obserwację ich zachowania w trakcie wykonywania zadań. Dzięki temu pracodawca może zweryfikować, czy dana osoba pasuje do profilu firmy i oferowanego stanowiska.

  1. Ocena umiejętności miękkich

Pierwszą rzeczą, której można się spodziewać w trakcie sesji AC, jest ocena personalno-społecznych cech uczestnika. Nie zawsze można je dokładnie określić w trakcie tradycyjnej rozmowy kwalifikacyjnej. Gdy kandydat mierzy się z zadaniami pod presją czasu, łatwo rozpoznać jego istotne kompetencje miękkie, np. odporność na stres, stopień zaangażowania czy szybkość adaptacji do nowych warunków.

  1. Bezpośredni kontakt z konkurentami

Niektóre aktywności podczas rekrutacji wymagają pracy grupowej. Dzięki temu można sprawdzić, jak dobrze odnajdujemy się we współpracy z innymi – będzie to miało duże znaczenie dla pracodawcy. Podczas takich zadań widoczni staną się prawdziwi liderzy.

  1. Poznanie warunków przyszłej pracy

Sesja AC niesie ze sobą korzyści nie tylko dla pracodawcy, ale również dla uczestników. Mają oni bowiem szansę dokładnie poznać swoje potencjalne stanowisko pracy i obowiązki. Jeśli okaże się, że nie jesteś zadowolony z panujących warunków, możesz zrezygnować z propozycji zatrudnienia.

  1. Sprawdzenie kompetencji twardych w praktyce

W trakcie sesji AC ocenia się sposób realizacji konkretnych zadań, które dotyczą bezpośrednio wybranego stanowiska. Jednym z ćwiczeń jest tzw. koszyk zadań – przejmujesz funkcję osoby na stanowisku kierowniczym i zapoznajesz się z różnymi dokumentami. Następnie wskazujesz zauważone problemy i nakreślasz plan działania. Ta aktywność sprawdzi stopień samodzielności, sprawność w podejmowaniu decyzji i organizację pracy własnej.

  1. Ujawnienie cech osobowości

Nie warto udawać kogoś, kim nie jesteś. Bądź sobą i zachowaj autentyczność. Nie staraj się na siłę dopasować do oczekiwań pracodawcy. Twoje kompetencje z pewnością zostaną zauważone, ponieważ sesja AC trwa dłużej niż standardowa rozmowa kwalifikacyjna – z reguły cały dzień, a w niektórych przypadkach nawet dwa.

Przeczytaj również co warto wiedzieć o Kodeksie Pracy: https://porady.pracuj.pl/zycie-zawodowe/kodeks-pracy-o-czym-mowi-i-w-czym-pomaga/

Jeśli jesteś osobą niepracującą tj. bezrobotną, bierną zawodowo masz szansę na znalezienie wymarzonego zajęcia. Ruszył nabór do projektu „Aktywni - Efektywni”, stanowiącego wsparcie dla osób pozostających bez zatrudnienia na regionalnym rynku pracy.

Uczestnicy projektu będą mogli skorzystać z:

  1. płatnych staży z możliwością późniejszego zatrudnienia. Każdy staż jest dostosowywany do indywidualnych potrzeb uczestników.
  2. Dodatkowym bonusem jest udział w bezpłatnych warsztatach i szkoleniach zawodowych dopasowanych do ich potrzeb i predyspozycji.
  3. Wszyscy uczestnicy projektu mają też gwarancję wsparcia ze strony osobistego opiekuna i innych specjalistów, również tych branżowych.
  4. Udział w programie gwarantuje zwrot kosztów dojazdu na zajęcia i do miejsc stażowych.

Aby wziąć udział w projekcie „Aktywni - Efektywni” osoba musi spełniać podstawowe warunki, tj.:

  1. mieć od 18 do 64 lat;
  2. mieszkać na terenie miasta Kraków, bądź powiatu krakowskiego;
  3. być osobą w trudnej sytuacji życiowej (np. bezrobotną, bierną zawodowo, w obecnej chwili bez dochodu, osobą z niepełnosprawnościami, osoby korzystające z Programu Operacyjnego Pomocy Żywnościowej, kwalifikujące się do objęcia pomocą społeczną, innej trudnej sytuacji życiowej).

Udział w projekcie jest całkowicie BEZPŁATNY !!

Trwa rekrutacja do projektu – liczba miejsc ograniczona.

Dlaczego warto wybrać się na staż?

Udokumentowany staż pracy danej osoby może mieć znaczenie już na etapie rekrutacji. Jest bowiem okazją do pozyskania doświadczenia w pracy na danym stanowisku, którego często żąda przyszły pracodawca od kandydatów, sprawdzenia się w wymarzonej pracy, nawiązania kontaktów zawodowych i wyrwania się z pętli bezrobocia. Stały miesięczny dochód (stypendium stażowe) jest dodatkowym atutem. Założeniem systemu stażowego jest sprawdzenie się na danym stanowisku, by później otrzymać zatrudnienie na etacie.

Zgłoszenia do udziału w projekcie są przyjmowane za pośrednictwem strony internetowej www.aktywniefektywni.info.pl

Projekt realizuje InBIT sp. z o.o. - dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 12 626 00 95 / 12 617 18 91,  e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. oraz w Biurze Projektu: ul. Szlak 8a/5, 31-161 Kraków.

 

Na rynku pracy można zauważyć kilka szybko rozwijających się branż, co pozwala na rozwój zawodowy i uzyskiwanie atrakcyjnych zarobków. Rekruterzy poszukują pracowników z sektora bankowo-finansowego, handlu i sprzedaży B2C/B2B, produkcji FMCG oraz IT.

  1. Bankowość i finanse

Finansiści z doświadczeniem zawodowym mogą liczyć na rozmaite oferty pracy – zarówno jeśli chodzi o księgowość, podatki, analizę, jak i kontroling. W pierwszym kwartale 2019 roku to właśnie bankowość/finanse okazała się branżą, z której pochodziło najwięcej ofert w serwisie Pracuj.pl – ich procentowa suma wyniosła 10%.

Dane pochodzą z raportu:„Rynek pracy specjalistów Q1 2019. Rekrutacja wciąż mocna”.

  1. Handel i sprzedaż B2B

Dokładnie taki sam wynik (10%) osiągnął sektor handlu i sprzedaży B2C (business to consumer). Poszukiwani są przede wszystkim specjaliści ds. sprzedaży obsługujący klientów indywidualnych – to właśnie oni zapewniają firmie wysokie przychody i rozwój, jeśli odpowiednio angażują się w swoją pracę. Sprzedaż detaliczna stale się zwiększa, co rodzi zapotrzebowanie na profesjonalnych handlowców.

  1. Produkcja FMCG

Kolejną prężnie rozwijającą się branżą jest produkcja FMCG (fast-moving consumer goods), czyli wytwarzanie dóbr, na które istnieje duży popyt, dlatego szybko się one sprzedają, np. produkty spożywcze lub środki czystości. 9% wszystkich ogłoszeń o pracę na stronie Pracuj.pl w pierwszych trzech miesiącach 2019 r. dotyczyło właśnie tej dziedziny.

  1. Handel i sprzedaż B2B

Wielu pracodawców poszukuje osób zajmujących się nie tylko sprzedażą B2C, ale również B2B (business-to-business) – taka forma opiera się na współpracy między przedsiębiorstwami. Odnotowano 7% wszystkich ofert o pracę w pierwszym kwartale 2019 r.

  1. IT

Zapotrzebowanie na informatyków bądź programistów nadal utrzymuje się w czołówce, co pokazują procesy rekrutacyjne. Branża IT to jeden z popularnych sektorów przedstawionych w raporcie Pracuj.pl. Osiągnęła ona wynik 7%, podobnie jak handel i sprzedaż B2B.

 

Aplikacje mobilne towarzyszą nam już każdego dnia, usprawniając nasze funkcjonowanie czy umilając nam czas. Jak się okazuje, mogą również pomagać w poszukiwaniu pracy. Instalując taką aplikację, zyskujesz narzędzie do znalezienia wymarzonej pracy, niezależnie od tego, co robisz i gdzie aktualnie się znajdujesz. Wystarczy, że wykonasz kilka prostych działań w swoim smartfonie, by odpowiedzieć na ogłoszenie.

 

Co zyskujesz dzięki aplikacji mobilnej?

Czy zdarzyło Ci się stracić okazję do podjęcia atrakcyjnej pracy, bo zbyt późno odpowiedziałeś na ogłoszenie? Warto być na bieżąco, jeśli chcesz osiągnąć zadowalające rezultaty.

  • masz stały dostęp do najnowszych ofert dopasowanych do Twoich preferencji,
  • możesz odpowiedzieć natychmiast, wysyłając CV,
  • możesz monitorować status Twojego zgłoszenia,
  • skracasz czas przeznaczony na poszukiwanie zatrudnienia.

 

W czym tkwi sekret skutecznych poszukiwań?

Aplikacja to praktyczne narzędzie, które ułatwia wyszukiwanie ofert i udzielanie odpowiedzi w krótkim czasie. O tym, czy poszukiwania okażą się efektywne, decyduje w dużej mierze:

  • Selekcjonowanie ogłoszeń

Więcej nie znaczy lepiej. Nie musisz odpowiadać na każde ogłoszenie, nawet jeśli bardzo potrzebujesz pracy. Ważne, żebyś spełniał wymagania stawiane przez pracodawcę i wybierał ogłoszenia zgodne z Twoimi oczekiwaniami i celami.

  • Personalizowanie CV

Warto zadbać o to, by z treści Twojego życiorysu wynikało, że jesteś odpowiednim kandydatem na wolne stanowisko. Możesz to wykazać, eksponując określone doświadczenia i kwalifikacje. Przeanalizuj oczekiwania podane w ofercie i odnieś się do kwestii, które mają znaczenie dla potencjalnego pracodawcy.

  • Przygotowanie do rekrutacji

O sukcesie w poszukiwaniach może zadecydować również Twoje przygotowanie do spotkania z rekruterem, tzn. wiedza na temat firmy, umiejętność opowiadania o sobie – wskazywania mocnych i słabych stron itp.

Aplikację, która spełnia wszystkie podane wyżej kryteria, można znaleźć pod adresem:

https://porady.pracuj.pl/zycie-zawodowe/aplikacja-mobilna-sposob-na-szybkie-znalezienie-pracy/

 

 Opis projektu

Projekt „Odkrywam kompetencje – podejmuję inicjatywy” realizowany jest  przez Stowarzyszenie Doradców Europejskich PLinEU (Lider Projektu) oraz Stowarzyszenie Regionalne Centrum Wolontariatu i Małopolski Ośrodek Fundacji Praesterno (Partnerów  Projektu) w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, Działanie 1.4. Młodzież solidarna w działaniu.

 Projekt dedykowany jest osobom młodym (18-29 lat) zamieszkującym Małopolskę, nie angażującym się społecznie. Jego celem jest zwiększenie kompetencji społecznych i umiejętności zarządzania karierą – będących kluczowymi i niezwykle cenionymi przez pracodawców na współczesnym rynku pracy.

 Przewidziany jest dla 120 osób w 4 edycjach, czas trwania projektu to 2 lata, od lutego 2019 r. poczynając. Średni okres uczestnictwa danej osoby w projekcie to ok. 9mcy.

 Cel ten zostanie osiągnięty poprzez opracowanie i realizację indywidualnej ścieżki rozwoju/udziału w projekcie, obejmującej: szkolenia grupowe z komunikacji, w tym komunikacji międzykulturowej,  coaching kariery, indywidualne spotkania z opiekunem, udział w inicjatywach wolontariackich i projektach społecznych.

 Dla kogo?

 Projekt skierowany jest do osób w wieku 18 - 29 lat, zamieszkujących województwo małopolskienieaktywnych społecznie (aktywność społeczna - działalność, w charakterze członka lub wolontariusza, w organizacji działającej na rzecz dobra publicznego, takiej jak stowarzyszenie, fundacja, koło naukowe, organizacja kościelna itp; a zatem Uczestkami/czkami projektu mogą się stać osoby niezaangażowane w tego typu aktywności). W projekcie mogą wziąć udział osoby pracujące, uczące się, bezrobotne.

W szczególności do projektu zapraszamy (dodatkowe punkty przy rekrutacji):

  1. osoby bezrobotne zarejestrowane w Urzędzie Pracy, nieaktywne zawodowo, lub pracujące na podstawie umowy cywilnoprawnej;
  2. jest osoby uczące się /studiujące na ostatnich 2 latach danego szczebla edukacji;
  3. jest osoby opuszczające pieczę zastępczą;
  4. osoby mieszkające w mniejszej miejscowości, uczące się i chcące pracować w dużym mieście;
  5. jest osoby z orzeczoną niepełnosprawnością.

 

Korzyści z uczestnictwa

 

  • odkrycie własnego potencjału,
  • poznanie interesujących osób i zbudowanie sieci kontaktów,
  • rozwój kompetencji społecznych,
  • udoskonalenie umiejętności współpracy w grupie, większa swoboda poruszania się w nowych środowiskach i  zespołach,
  • otrzymanie certyfikatu potwierdzającego zdobyte umiejętności,
  • możliwość współtworzenia ciekawych projektów społecznych.


Ścieżka udziału w projekcie i oferowane wsparcie

Udział we wszystkich działaniach przewidzianych w Projekcie jest bezpłatny.

Ścieżka udziału dla każdego Uczestnika/czki będzie trwać do 9 miesięcy i obejmuje następujące etapy:

Etap I – rekrutacja

  • wypełnienie formularza rekrutacyjnego (spełnienie wymogów formalnych);
  • wypełnienie kwestionariusza samooceny oraz kwestionariusza kompetencji (ewaluacja początkowa);
  • ogłoszenie listy rankingowej osób zakwalifikowanych do projektu.

 

Etap II – planowanie i rozwój kompetencji społecznych

  • zawarcie umowy - wstępne określenie ścieżki wsparcia indywidualnego;
  • opracowanie we współpracy z opiekunem Indywidualnego Planu Rozwoju kompetencji społecznych;
  • udział w 4 modułach szkoleń: komunikacja interpersonalna, współpraca w zespole, przywództwo i kierowanie, komunikacja międzykulturowa;
  • indywidualny i grupowy trening zarządzania karierą z certyfikowanym coachem;
  • spotkania integrujące – wyjazdy i wyjścia, gra terenowa;
  • szkolenie przygotowujące do podjęcia inicjatyw wolontariackich, budowanie postaw obywatelskich i zapoznanie z ideą wolontariatu;
  • wizyta studyjna w organizacjach prowadzących wolontariat.

 

Etap III – podjęcie inicjatyw społecznych

 

  • podsumowanie dotychczasowego udziału w projekcie oraz określenie dalszej ścieżki;
  • wybór 1 z 4 ścieżek inicjatyw społecznych: wolontariat w NGO (15 os. na edycję), wolontariat akcyjny (5 os.na edycję), udział w projektach dla młodzieży (5 os.na edycję), udział w projekcie międzynarodowym(5 os. na edycję)
  • realizacja min. 40 godz. wolontariatu (możliwość zwiększenia wymiaru godzin) dostosowanego do preferencji Uczestnika/czki, w inspirującym środowisku;
  • warsztaty metodą Desing Thinking (dla połowy uczestników);
  • ewaluacja końcowa: ponowne uzupełnienie kwestionariusza kompetencji i kwestionariusza samooceny;
  • podsumowanie rozwiniętych kompetencji, wręczenie certyfikatów z opisem osiągnięć Uczestnika/czki.

 

Przez cały czas trwania Projektu Uczestnik/czka ma możliwość konsultacji i korzystania ze wsparcia indywidualnego doradcy rozwoju zawodowego i osobistego (doradca klienta).

Zajęcia projektowe odbywać się będą w Krakowie.

Nie przewiduje się zwrotu kosztów dojazdu na zajęcia projektowe czy wolontariat.

 

 

Dodatkowe informacje można uzyskać:

 

  • w Biurze Projektu: Kasprowicza 9a/1, 31-523 Kraków, godz. 9.00. – 15.00.
  • telefonicznie: 12 411 05 24
  • mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.plineu@plineu.org
  • na stronie Projektu: plineu.org