...Kurs ma wymiar czysto praktyczny i jest wspaniałą kontynuacją kursu Perswazja w promocji, w ramach którego studenci uczą się przygotowywać brief oraz koncepcje kreatywną. W ramach kursu Startegie  i kampanie promocyjne studenci na zlecenie autentycznej firmy* projektują całościową startegię kampanii promocyjnej...
 
 
Strategie i kampanie promocyjne
Mgr Alicja Ortynecka, dokorantka III roku Socjologii UJ
 
Opis kursu:
Kurs ma wymiar czysto praktyczny i jest wspaniałą kontynuacją kursu Perswazja w promocji, w ramach którego studenci uczą się przygotowywać brief oraz koncepcje kreatywną. W ramach kursu Startegie
i kampanie promocyjne studenci na zlecenie autentycznej firmy* projektują całościową startegię kampanii promocyjnej. Studenci pracując w max. 10-osobowych zespołach projektowych, przygotowują analizę adresatów, analizę konkurencji, mediaplan, budżet kampanii, plan ewaluacji skuteczności działań promocyjnych oraz poglądowe materiały promocyjne. Kurs przewiduje także bezpośredni kontakt z Klientem- podczas spotkania wprowadzającego do projektu oraz podczas publicznych prezentacji i oceny projektów na zakończenie zajęć. Dodatkowym elementem praktycznym jest obecność na wybranych zajęciach praktyków z branży marketingu i PR, którzy przedstawiają kluczowe tematy omawiane w trakcie zajęć w postaci case study**.
Uczestnictwo w zajęciach to wspaniała okazja do zdobycia cennej wiedzy i umiejętności, obcowania
z praktykami oraz powiększenia swojego CV o wartościowy projekt promocyjny.
 
Program kursu:
1. Co to jest strategia promocyjna? Dobra i zła strategia
2. Analiza nabywców i adresatów  (segmentacja, targetowanie, pozycjonowanie)
3. Analiza rynku i konkurencji
4. Planowanie strategiczne- określanie celów strategii promocyjnej oraz celów komunikacyjnych reklamy
5. Instrumenty systemu promocji. Strategie PR, Strategie promocji sprzedaży, sprzedaży osobistej, strategie reklamowe
6. Trendy w promocji- case studies czołowych Promotion &PR Managerów
7. Media tradycyjne i nowe sposoby komunikacji i promocji w erze rozwoju technologii – planowanie mediów, case studies
8. Rynek mediów i reklam w Polsce i na świecie- najnowsze raporty i analizy
9. Harmonogram i budżet strategii promocyjnej
10. Metody ewaluacji skuteczności strategii promocji
 
*Klientem w roku akadem. 2016/2017 był Krakowski Park Technologiczny oraz Fundacja OMGKRK.

**Gośćmi specjalnymi, którzy zostali zaproszeni na zajęcia to Urszula Podraza-Wiceprezes Agencji Planet PR, która przedstawiała case study zrealizowanych projektów Prowych dla klientów Agnecji, Michał Medowski-Manager grupy Mondelez odpowiedzialny za rebranding marek własnych przedstawiający case study rebrandingu ciasteczek LuGo oraz Olga Kochańska z Domu Mediowego IQ Media prezentująca metody ewluacji skuteczności działań reklamowych w praktyce.

Publikacje

  • 5 branż, które dynamicznie się rozwijają

    5 branż, które dynamicznie się rozwijają Na rynku pracy można zauważyć kilka szybko rozwijających się branż, co pozwala na rozwój zawodowy i uzyskiwanie atrakcyjnych zarobków. Rekruterzy poszukują pracowników z sektora bankowo-finansowego, handlu i sprzedaży B2C/B2B, produkcji FMCG oraz IT. Bankowość i finanseFinansiści z doświadczeniem zawodowym mogą liczyć na rozmaite oferty pracy – zarówno jeśli chodzi o księgowość, podatki, analizę, jak i kontroling. W pierwszym kwartale 2019 roku to właśnie bankowość/finanse okazała się branżą, z której pochodziło najwięcej ofert w serwisie Pracuj.pl – ich procentowa suma wyniosła 10%. Dane pochodzą z raportu:„Rynek pracy specjalistów Q1 2019. Rekrutacja wciąż mocna”. Handel i sprzedaż B2BDokładnie taki sam wynik (10%) osiągnął sektor handlu i sprzedaży B2C (business to consumer). Poszukiwani są przede wszystkim specjaliści ds. sprzedaży obsługujący klientów indywidualnych – to właśnie oni zapewniają firmie wysokie przychody i rozwój, jeśli odpowiednio angażują się w swoją pracę. Sprzedaż detaliczna stale się zwiększa, co rodzi zapotrzebowanie na profesjonalnych handlowców. Produkcja FMCGKolejną prężnie rozwijającą się branżą jest produkcja FMCG (fast-moving consumer goods), czyli wytwarzanie dóbr, na które istnieje duży popyt, dlatego szybko się one sprzedają, np. produkty spożywcze lub środki czystości. 9% wszystkich ogłoszeń o pracę na stronie Pracuj.pl w pierwszych trzech miesiącach 2019 r. dotyczyło właśnie tej dziedziny. Handel i sprzedaż B2BWielu pracodawców poszukuje osób zajmujących się nie tylko sprzedażą B2C, ale również B2B (business-to-business) – taka forma opiera się na współpracy między przedsiębiorstwami. Odnotowano 7% wszystkich ofert o pracę w pierwszym kwartale 2019 r. ITZapotrzebowanie na informatyków bądź programistów nadal utrzymuje się w czołówce, co pokazują procesy rekrutacyjne. Branża IT to jeden z popularnych sektorów przedstawionych w raporcie Pracuj.pl. Osiągnęła ona wynik 7%, podobnie jak handel i sprzedaż B2B.    
  • Rekrutacja w liczbach

    Rekrutacja to proces, który w ostatnich latach przeszedł wielkie zmiany na całym świecie. Wiele z nich uwarunkowanych jest wkraczaniem nowych technologii do procesu rekrutacji, a także licznym zmianom ekonomicznym i społecznym, które obserwujemy na całym świecie.   Chęć pełniejszego zobrazowania tych zmian, skłoniła redakcję serwisu employear.com do przygotowania opracowania, zatytułowanego “Sekrety rekrutacji w liczbach”. W raporcie zaprezentowane zostały najciekawsze informacje prezentowane w badaniach, prowadzonych przez takie instytucje jak: Jobvite, The Ladders, CareerBuilder, MRInetwork, Glassdoor, Gemius Polska, LinkedIn.   W zestawieniu pojawiają się ciekawostki z badań prowadzonych w latach 2015-2018. Zarówno tych, które dotyczą “polskiego” rynku pracy, a także rekrutacji w USA oraz w ujęciu globalnym.   Opracowanie do pobrania, dostępne jest pod adresem: https://cdn.employear.com/uploads/ebooks/Sekrety-rekrutacji-w-liczbach.pdf   Więcej informacji na temat niniejszego raportu znaleźć można na stronie redakcji, pod adresem: https://www.employear.com/   Zapraszamy do lektury!    
  • Przykłady Współpracy Nauki z Biznesem w WSE - Strategie i kampanie promocyjne

    ...Kurs ma wymiar czysto praktyczny i jest wspaniałą kontynuacją kursu Perswazja w promocji, w ramach którego studenci uczą się przygotowywać brief oraz koncepcje kreatywną. W ramach kursu Startegie  i kampanie promocyjne studenci na zlecenie autentycznej firmy* projektują całościową startegię kampanii promocyjnej...     Strategie i kampanie promocyjneMgr Alicja Ortynecka, dokorantka III roku Socjologii UJ   Opis kursu: Kurs ma wymiar czysto praktyczny i jest wspaniałą kontynuacją kursu Perswazja w promocji, w ramach którego studenci uczą się przygotowywać brief oraz koncepcje kreatywną. W ramach kursu Startegie i kampanie promocyjne studenci na zlecenie autentycznej firmy* projektują całościową startegię kampanii promocyjnej. Studenci pracując w max. 10-osobowych zespołach projektowych, przygotowują analizę adresatów, analizę konkurencji, mediaplan, budżet kampanii, plan ewaluacji skuteczności działań promocyjnych oraz poglądowe materiały promocyjne. Kurs przewiduje także bezpośredni kontakt z Klientem- podczas spotkania wprowadzającego do projektu oraz podczas publicznych prezentacji i oceny projektów na zakończenie zajęć. Dodatkowym elementem praktycznym jest obecność na wybranych zajęciach praktyków z branży marketingu i PR, którzy przedstawiają kluczowe tematy omawiane w trakcie zajęć w postaci case study**. Uczestnictwo w zajęciach to wspaniała okazja do zdobycia cennej wiedzy i umiejętności, obcowania z praktykami oraz powiększenia swojego CV o wartościowy projekt promocyjny.   Program kursu:1. Co to jest strategia promocyjna? Dobra i zła strategia 2. Analiza nabywców i adresatów  (segmentacja, targetowanie, pozycjonowanie)3. Analiza rynku i konkurencji 4. Planowanie strategiczne- określanie celów strategii promocyjnej oraz celów komunikacyjnych reklamy5. Instrumenty systemu promocji. Strategie PR, Strategie promocji sprzedaży, sprzedaży osobistej, strategie reklamowe6. Trendy w promocji- case studies czołowych Promotion &PR Managerów7. Media tradycyjne i nowe sposoby komunikacji i promocji w erze rozwoju technologii – planowanie mediów, case studies 8. Rynek mediów i reklam w Polsce i na świecie- najnowsze raporty i analizy 9. Harmonogram i budżet strategii promocyjnej10. Metody ewaluacji skuteczności strategii promocji   *Klientem w roku akadem. 2016/2017 był Krakowski Park Technologiczny oraz Fundacja OMGKRK. **Gośćmi specjalnymi, którzy zostali zaproszeni na zajęcia to Urszula Podraza-Wiceprezes Agencji Planet PR, która przedstawiała case study zrealizowanych projektów Prowych dla klientów Agnecji, Michał Medowski-Manager grupy Mondelez odpowiedzialny za rebranding marek własnych przedstawiający case study rebrandingu ciasteczek LuGo oraz Olga Kochańska z Domu Mediowego IQ Media prezentująca metody ewluacji skuteczności działań reklamowych w praktyce.
  • Przykłady Współpracy Nauki z Biznesem w WSE - Perswazja w promocji

    ...Uczestnictwo w zajęciach to wspaniała okazja do zdobycia cennej wiedzy i umiejętności, obcowania z praktykami oraz powiększenia swojego CV o wartościowy projekt promocyjny. Nagrodą główną dla zwycięskiej grupy projektowej jest wdrożenie kampanii w życie, a dodatkowo dla 4 najlepszych studentek/studentów- możliwość odbycia stażu/praktyki w firmie Klienta...      Perswazja w promocji Mgr Alicja Ortynecka, dokorantka III roku Socjologii UJ   Opis kursu: Kurs został specjalnie skomponowany tak, aby jego poszczególne elementy tworzyły razem kompendium wiedzy każdego twórcy reklam. Obejmują więc nie tylko wiedzę z obszaru ogólnych i językowych technik perswazyjnych, ale także zawierają w sobie elementy wiedzy o: językoznawstwie, mediach, narzędziach marktingowych, grafice i multimediach oraz etyce reklamy. Zajęcia prowadzone przez specjalistę z branży marketingowej i PRowej z wieloletnim doświadczeniem mają wymiar czysto praktyczny, którego wyrazem jest projekt zaliczeniowy- briefu kreatywnego oraz koncepcji identyfikacji wizualnej na zlecenie autentycznego klienta*. Uczestnictwo w zajęciach to wspaniała okazja do zdobycia cennej wiedzy i umiejętności, obcowania z praktykami oraz powiększenia swojego CV o wartościowy projekt promocyjny. Nagrodą główną dla zwycięskiej grupy projektowej jest wdrożenie kampanii w życie, a dodatkowo dla 4 najlepszych studentek/studentów- możliwość odbycia stażu/praktyki w firmie Klienta. Partnerem merytorycznym kursu jest krakowska Agencja Planet PR, która razem z wykładowcą i Klientem wchodzi w skład jury konkursowego oceniającego prace studentów.   Program kursu:1. Techniki wywierania wpływu na ludzi2. Media-nowe media, nowe nowe media- charakterystyka, funkcje, przykłady3. Kampania reklamowa- brief kreatywny, strategia i realizacja4. Najlepsze kampanie reklamowe na świecie- przegląd nagradzanych projektów5. Warsztat reklamotwórcy I - etapy realizacji reklamy i zasady jej tworzenia6. Warsztat reklamotwórcy II - slogan, nagłówki, tekst7. Warsztat reklamotwórcy III - grafika, animacje8. Trening twórczości9. Prawo reklamowe w Polsce i reklama podprogowa 10. Branża reklamowa w Polsce *Klientem w roku akadem. 2016/2017 był szwajcarski bank UBS oraz Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości (AIP). Klientem w roku akadem. 2017/2018 jest Klinika stomatologiczna Dentist. Rezultaty edycji 2016/2017:- Tomasz Juchniewicz (I rok Grafiki reklamowej i multimediów) otrzymał od AIP ofertę pracy- Mateusz Halczak (I rok Grafiki reklamowej i multimediów) otrzymał propozycję pracy od Partnera merytorycznego kursu, Agencji Planet PR- Konrad Siegel (I rok Grafiki reklamowej i multimediów)  otrzymał propozycję 3-miesięcznego płatnego stażu w AIP-Izabela Marcinkowska oraz Mateusz Bogusz (I rok Grafiki reklamowej i multimediów) skorzystało z oferty 2-miesięcznego stażu u Partnera merytorycznego kursu, Agencji Planet PR  
  • Oczaruj rekrutera… głosem

    Jak myślisz dlaczego najsłynniejsza brytyjska premier Margaret Thatcher pobierała lekcje u specjalisty od emisji głosu? Dlaczego tak ważne jest nie tylko CO mówimy, ale także JAK to robimy? Ton, brzmienie, płynność wymowy, a nawet tempo mówienia dają nam cały zestaw informacji o człowieku, opowiadają jego historię. Z głosu możemy uczynić naszą wizytówkę, bo to genialny środek wyrazu, możemy nim uspokajać rozmówców, przyciągać ich uwagę, bawić, wywoływać u nich przeróżne stany emocjonalne. Ale możemy ich także rozdrażnić i spowodować, że nie będą chcieli nas słuchać. Nawet jeśli rządzi nami pasja, jeśli mamy niezwykłą wiedzę i budzące respekt doświadczenie, możemy nie wywrzeć pożądanego wpływu na odbiorcę. Głos jest więc potężnym narzędziem w komunikacji z potencjalnym pracodawcom. Jak go oczarować i zainteresować? O tym w artykule Beaty Tadli Wdzięk dźwięku w Poradniku Praca.pl 2017. Zobacz więcej…  Zapraszamy też do pozostałych artykułów w Poradniku Praca.pl 2017 Wpis na Facebooka Jak oczarować i zainteresować rekrutera… głosem? Beata Tadla dziennikarka radiowa i telewizyjna o tym dlaczego tak ważne jest nie tylko CO mówimy, ale także JAK to robimy. #poradnikpracapl  https://goo.gl/L8enGK

Jak myślisz dlaczego najsłynniejsza brytyjska premier Margaret Thatcher pobierała lekcje u specjalisty od emisji głosu? Dlaczego tak ważne jest nie tylko CO mówimy, ale także JAK to robimy?

Ton, brzmienie, płynność wymowy, a nawet tempo mówienia dają nam cały zestaw informacji o człowieku, opowiadają jego historię. Z głosu możemy uczynić naszą wizytówkę, bo to genialny środek wyrazu, możemy nim uspokajać rozmówców, przyciągać ich uwagę, bawić, wywoływać u nich przeróżne stany emocjonalne. Ale możemy ich także rozdrażnić i spowodować, że nie będą chcieli nas słuchać. Nawet jeśli rządzi nami pasja, jeśli mamy niezwykłą wiedzę i budzące respekt doświadczenie, możemy nie wywrzeć pożądanego wpływu na odbiorcę.

Głos jest więc potężnym narzędziem w komunikacji z potencjalnym pracodawcom. Jak go oczarować i zainteresować? O tym w artykule Beaty Tadli Wdzięk dźwięku w Poradniku Praca.pl 2017.

Zobacz więcej… 

Zapraszamy też do pozostałych artykułów w Poradniku Praca.pl 2017

Wpis na Facebooka

Jak oczarować i zainteresować rekrutera… głosem? Beata Tadla dziennikarka radiowa i telewizyjna o tym dlaczego tak ważne jest nie tylko CO mówimy, ale także JAK to robimy.
#poradnikpracapl  https://goo.gl/L8enGK