BIZNES MIĘDZYNARODOWY – STUDIA II STOPNIA

Podmioty biznesowe

  • korporacje międzynarodowe, podmioty sektora małych i średnich przedsiębiorstw (np. eksporterzy, importerzy, firmy zajmujące się realizacją inwestycji zagranicznych, jednostki odpowiedzialne za rozwój rynków zagranicznych w firmach, piony zarządzania przedsiębiorstw produkcyjnych, handlowych i usługowych etc.).
  • agencje stymulujące rozwój przedsiębiorczości i handel międzynarodowy (Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.).

Organizacje pozarządowe

  • organizacje pozarządowe o profilu gospodarczym (CASE - Centrum Analiz Społeczno-Ekonomicznych - Fundacja Naukowa, Fundacja Instytut Studiów Strategicznych).

Instytucje międzynarodowe

  • międzynarodowe organizacje i instytucje o profilu gospodarczym (agencje Unii Europejskiej).

Administracja publiczna

  • wydziały ekonomiczne, handlu lub inwestycji działające w strukturach placówek dyplomatycznych oraz placówek konsularnych
  • Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych
  • Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
  • Ministerstwo Gospodarki
  • Ministerstwo Spraw Zagranicznych
  • departamenty do spraw rozwoju gospodarczego, inwestycji zagranicznych, handlu czy współpracy z zagranicą funkcjonujące w ramach jednostek samorządu terytorialnego (np. Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Urząd Miasta Krakowa).

Inne

  • ośrodki naukowo-badawcze (Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową)
  • media zajmujące się zagadnieniami biznesu międzynarodowego (Puls Biznesu, Money.pl, TVN CNBC, Polityka).

 

FILOLOGIA – STUDIA I STOPNIA

  • specjalność tłumaczeniowa – biura tłumaczeń, kancelarie tłumacza przysięgłego
  • wydawnictwa
  • redakcje gazet
  • agencje reklamowe
  • agencje public relations
  • telewizja
  • radio
  • samorządy (biura współpracy zagranicznej)
  • biura współpracy zagranicznej urzędów wojewódzkich
  • administracja rządowa (np. MSZ, Kancelaria Premiera, UKIE, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Instytut Adama Mickiewicza)
  • instytucje kultury (muzea, instytuty, teatry, galerie, kino artystyczne)
  • instytucje europejskie (tematyka związana z kulturą, mediami, zagadnienia polityczno – społeczne, promocja)
  • przedsiębiorstwa polskie współpracujące z firmami/klientami zagranicznymi
  • przedstawicielstwa firm zagranicznych w Polsce
  • biura podróży (rezydencja, promocja)
  • biura organizacji imprez
  • organizacje pozarządowe (stowarzyszenia, fundacje).

 

FILOLOGIA – STUDIA II STOPNIA

Specjalizacja: KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA W BIZNESIE

  • korporacje
  • agencje reklamowe
  • agencje public relations
  • media (telewizja, radio, internet, prasa)
  • biura współpracy zagranicznej
  • administracja rządowa (np. MSZ, Kancelaria Premiera, UKIE, Ministerstwo Kultury
    i Dziedzictwa Narodowego, Instytut Adama Mickiewicza)
  • instytucje kultury (muzea, instytuty, teatry, galerie, kino artystyczne)
  • instytucje europejskie (tematyka związana z kulturą, mediami, zagadnienia polityczno–społeczne, promocja)
  • przedsiębiorstwa polskie współpracujące z firmami/klientami zagranicznymi
  • przedstawicielstwa firm zagranicznych w Polsce
  • biura podróży (rezydencja, promocja)
  • biura organizacji imprez
  • organizacje pozarządowe (stowarzyszenia, fundacje).

 

FILOLOGIA – STUDIA II STOPNIA

Specjalizacja: NAUCZYCIELSKA

  • nauczanie ponadgimnazjalne – licea, technika, zasadnicze szkoły zawodowe
  • szkoły językowe i placówki, prowadzące kursy dla osób dorosłych, szkoły wieczorowe.

 

FILOLOGIA – STUDIA II STOPNIA

Specjalizacja: TŁUMACZENIA

  • biura tłumaczeń
  • kancelarie tłumacza przysięgłego
  • wydawnictwa
  • agencje reklamowe
  • media (telewizja, radio, Internet, prasa)
  • instytucje kultury (muzea, instytuty, teatry, galerie, kino artystyczne)
  • instytucje europejskie (tematyka związana z kulturą, mediami, zagadnienia polityczno–społeczne, promocja)
  • biura podróży.

 

GRAFIKA REKLAMOWA I MULTIMEDIA – STUDIA I STOPNIA

  • agencje reklamowe,
  • studia projektowe,
  • wydawnictwa,
  • drukarnie,
  • producenci multimediów, gier i aplikacji,
  • działy marketingów dużych i średnich firm.

 

PSYCHOLOGIA – STUDIA I STOPNIA

  • instytucje samorządowe (m.in. szpitale, szkoły, przedszkola, poradnie psychologiczne, domy pomocy społecznej, domy seniora, domy dziecka, ośrodki interwencji kryzysowej), gdzie pracują psychologowie, pełniąc różne role
  • firmy, fundacje i stowarzyszenia, które w ramach swojej działalności, zajmują się również: ustawicznym rozwojem, wspieraniem osób bezrobotnych, osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej czy zagrożonych wykluczeniem społecznym, udzielaniem psychologicznego wsparcia czy psychoterapeutycznej pomocy, prowadzących terapeutyczne lub rozwojowe zajęcia dla dzieci, młodzieży lub osób dorosłych
  • działy HR, działy rekrutacji, działy szkoleń i rozwoju dużych firm i korporacji
  • firmy badawcze, szkoleniowe i konsultingowe
  • małe i średnie firmy lub działy dużych przedsiębiorstw (produkcyjnych, handlowych, usługowych),
    w których menedżerowie zarządzają zespołami lub dużymi grupami pracowników.

 

SKANDYNAWISTYKA – STUDIA I STOPNIA

 

ZARZĄDZANIE – STUDIA I STOPNIA

  • korporacje
  • firmy międzynarodowe
  • duże i średnie firmy/ przedsiębiorstwa
  • firmy zarządzane (zarządzające) przez projekt
  • instytucje realizujące projekty w ramach funduszy Unii Europejskiej
  • instytucje Unii Europejskiej
  • instytucje Państwa na poziomie centralnym, regionalnym i lokalnym
  • urzędy administracji rządowej
  • urząd Wojewódzki
  • Ministerstwa
  • urzędy administracji pozarządowej
  • urząd marszałkowski
  • urząd miasta
  • Krakowski Park Technologiczny
  • inkubatory Przedsiębiorczości
  • przedsiębiorstwa typu spin off/ spin out
  • projekty typu spin off/ spin out.