-
Śr
16 Mar
2016
Przykładowe miejsca praktyk/pracy dla kierunków/specjalności
BIZNES MIĘDZYNARODOWY – STUDIA II STOPNIA
Podmioty biznesowe
- korporacje międzynarodowe, podmioty sektora małych i średnich przedsiębiorstw (np. eksporterzy, importerzy, firmy zajmujące się realizacją inwestycji zagranicznych, jednostki odpowiedzialne za rozwój rynków zagranicznych w firmach, piony zarządzania przedsiębiorstw produkcyjnych, handlowych i usługowych etc.).
- agencje stymulujące rozwój przedsiębiorczości i handel międzynarodowy (Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.).
Organizacje pozarządowe
- organizacje pozarządowe o profilu gospodarczym (CASE - Centrum Analiz Społeczno-Ekonomicznych - Fundacja Naukowa, Fundacja Instytut Studiów Strategicznych).
Instytucje międzynarodowe
- międzynarodowe organizacje i instytucje o profilu gospodarczym (agencje Unii Europejskiej).
Administracja publiczna
- wydziały ekonomiczne, handlu lub inwestycji działające w strukturach placówek dyplomatycznych oraz placówek konsularnych
- Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych
- Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
- Ministerstwo Gospodarki
- Ministerstwo Spraw Zagranicznych
- departamenty do spraw rozwoju gospodarczego, inwestycji zagranicznych, handlu czy współpracy z zagranicą funkcjonujące w ramach jednostek samorządu terytorialnego (np. Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Urząd Miasta Krakowa).
Inne
- ośrodki naukowo-badawcze (Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową)
- media zajmujące się zagadnieniami biznesu międzynarodowego (Puls Biznesu, Money.pl, TVN CNBC, Polityka).
FILOLOGIA – STUDIA I STOPNIA
- specjalność tłumaczeniowa – biura tłumaczeń, kancelarie tłumacza przysięgłego
- wydawnictwa
- redakcje gazet
- agencje reklamowe
- agencje public relations
- telewizja
- radio
- samorządy (biura współpracy zagranicznej)
- biura współpracy zagranicznej urzędów wojewódzkich
- administracja rządowa (np. MSZ, Kancelaria Premiera, UKIE, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Instytut Adama Mickiewicza)
- instytucje kultury (muzea, instytuty, teatry, galerie, kino artystyczne)
- instytucje europejskie (tematyka związana z kulturą, mediami, zagadnienia polityczno – społeczne, promocja)
- przedsiębiorstwa polskie współpracujące z firmami/klientami zagranicznymi
- przedstawicielstwa firm zagranicznych w Polsce
- biura podróży (rezydencja, promocja)
- biura organizacji imprez
- organizacje pozarządowe (stowarzyszenia, fundacje).
FILOLOGIA – STUDIA II STOPNIA
Specjalizacja: KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA W BIZNESIE
- korporacje
- agencje reklamowe
- agencje public relations
- media (telewizja, radio, internet, prasa)
- biura współpracy zagranicznej
- administracja rządowa (np. MSZ, Kancelaria Premiera, UKIE, Ministerstwo Kultury
i Dziedzictwa Narodowego, Instytut Adama Mickiewicza) - instytucje kultury (muzea, instytuty, teatry, galerie, kino artystyczne)
- instytucje europejskie (tematyka związana z kulturą, mediami, zagadnienia polityczno–społeczne, promocja)
- przedsiębiorstwa polskie współpracujące z firmami/klientami zagranicznymi
- przedstawicielstwa firm zagranicznych w Polsce
- biura podróży (rezydencja, promocja)
- biura organizacji imprez
- organizacje pozarządowe (stowarzyszenia, fundacje).
FILOLOGIA – STUDIA II STOPNIA
Specjalizacja: NAUCZYCIELSKA
- nauczanie ponadgimnazjalne – licea, technika, zasadnicze szkoły zawodowe
- szkoły językowe i placówki, prowadzące kursy dla osób dorosłych, szkoły wieczorowe.
FILOLOGIA – STUDIA II STOPNIA
Specjalizacja: TŁUMACZENIA
- biura tłumaczeń
- kancelarie tłumacza przysięgłego
- wydawnictwa
- agencje reklamowe
- media (telewizja, radio, Internet, prasa)
- instytucje kultury (muzea, instytuty, teatry, galerie, kino artystyczne)
- instytucje europejskie (tematyka związana z kulturą, mediami, zagadnienia polityczno–społeczne, promocja)
- biura podróży.
GRAFIKA REKLAMOWA I MULTIMEDIA – STUDIA I STOPNIA
- agencje reklamowe,
- studia projektowe,
- wydawnictwa,
- drukarnie,
- producenci multimediów, gier i aplikacji,
- działy marketingów dużych i średnich firm.
PSYCHOLOGIA – STUDIA I STOPNIA
- instytucje samorządowe (m.in. szpitale, szkoły, przedszkola, poradnie psychologiczne, domy pomocy społecznej, domy seniora, domy dziecka, ośrodki interwencji kryzysowej), gdzie pracują psychologowie, pełniąc różne role
- firmy, fundacje i stowarzyszenia, które w ramach swojej działalności, zajmują się również: ustawicznym rozwojem, wspieraniem osób bezrobotnych, osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej czy zagrożonych wykluczeniem społecznym, udzielaniem psychologicznego wsparcia czy psychoterapeutycznej pomocy, prowadzących terapeutyczne lub rozwojowe zajęcia dla dzieci, młodzieży lub osób dorosłych
- działy HR, działy rekrutacji, działy szkoleń i rozwoju dużych firm i korporacji
- firmy badawcze, szkoleniowe i konsultingowe
- małe i średnie firmy lub działy dużych przedsiębiorstw (produkcyjnych, handlowych, usługowych),
w których menedżerowie zarządzają zespołami lub dużymi grupami pracowników.
SKANDYNAWISTYKA – STUDIA I STOPNIA
- firmy tłumaczeniowe
- korporacje
- firmy outsourcingowe
- centra usług wspólnych i inne, takie jak porty lotnicze (np. Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II Kraków - Balice Sp. z o.o.)
- centra biznesowe (np. Centrum Biznesu Małopolski Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego).
ZARZĄDZANIE – STUDIA I STOPNIA
- korporacje
- firmy międzynarodowe
- duże i średnie firmy/ przedsiębiorstwa
- firmy zarządzane (zarządzające) przez projekt
- instytucje realizujące projekty w ramach funduszy Unii Europejskiej
- instytucje Unii Europejskiej
- instytucje Państwa na poziomie centralnym, regionalnym i lokalnym
- urzędy administracji rządowej
- urząd Wojewódzki
- Ministerstwa
- urzędy administracji pozarządowej
- urząd marszałkowski
- urząd miasta
- Krakowski Park Technologiczny
- inkubatory Przedsiębiorczości
- przedsiębiorstwa typu spin off/ spin out
- projekty typu spin off/ spin out.