Opis projektu

 

Projekt „Odkrywam kompetencje – podejmuję inicjatywy” realizowany jest  przez Stowarzyszenie Doradców Europejskich PLinEU (Lider Projektu) oraz Stowarzyszenie Regionalne Centrum Wolontariatu i Małopolski Ośrodek Fundacji Praesterno (Partnerów  Projektu) w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, Działanie 1.4. Młodzież solidarna w działaniu.

 

Projekt dedykowany jest osobom młodym (18-29 lat) zamieszkującym Małopolskę, nie angażującym się społecznie. Jego celem jest zwiększenie kompetencji społecznych i umiejętności zarządzania karierą – będących kluczowymi i niezwykle cenionymi przez pracodawców na współczesnym rynku pracy.

 

Przewidziany jest dla 120 osób w 4 edycjach, czas trwania projektu to 2 lata, od lutego 2019 r. poczynając. Średni okres uczestnictwa danej osoby w projekcie to ok. 9mcy.

 

Cel ten zostanie osiągnięty poprzez opracowanie i realizację indywidualnej ścieżki rozwoju/udziału w projekcie, obejmującej: szkolenia grupowe z komunikacji, w tym komunikacji międzykulturowej,  coaching kariery, indywidualne spotkania z opiekunem, udział w inicjatywach wolontariackich i projektach społecznych.

 

Dla kogo?

 

Projekt skierowany jest do osób w wieku 18 - 29 lat, zamieszkujących województwo małopolskie, nieaktywnych społecznie (aktywność społeczna - działalność, w charakterze członka lub wolontariusza, w organizacji działającej na rzecz dobra publicznego, takiej jak stowarzyszenie, fundacja, koło naukowe, organizacja kościelna itp; a zatem Uczestkami/czkami projektu mogą się stać osoby niezaangażowane w tego typu aktywności). W projekcie mogą wziąć udział osoby pracujące, uczące się, bezrobotne.

 

W szczególności do projektu zapraszamy (dodatkowe punkty przy rekrutacji):

  1. osoby bezrobotne zarejestrowane w Urzędzie Pracy, nieaktywne zawodowo, lub pracujące na podstawie umowy cywilnoprawnej;
  2. jest osoby uczące się /studiujące na ostatnich 2 latach danego szczebla edukacji;
  3. jest osoby opuszczające pieczę zastępczą;
  4. osoby mieszkające w mniejszej miejscowości, uczące się i chcące pracować w dużym mieście;
  5. jest osoby z orzeczoną niepełnosprawnością.

 

Korzyści z uczestnictwa

 

  • odkrycie własnego potencjału,
  • poznanie interesujących osób i zbudowanie sieci kontaktów,
  • rozwój kompetencji społecznych,
  • udoskonalenie umiejętności współpracy w grupie, większa swoboda poruszania się w nowych środowiskach i  zespołach,
  • otrzymanie certyfikatu potwierdzającego zdobyte umiejętności,
  • możliwość współtworzenia ciekawych projektów społecznych.


Ścieżka udziału w projekcie i oferowane wsparcie

Udział we wszystkich działaniach przewidzianych w Projekcie jest bezpłatny.

Ścieżka udziału dla każdego Uczestnika/czki będzie trwać do 9 miesięcy i obejmuje następujące etapy:

Etap Irekrutacja

  • wypełnienie formularza rekrutacyjnego (spełnienie wymogów formalnych);
  • wypełnienie kwestionariusza samooceny oraz kwestionariusza kompetencji (ewaluacja początkowa);
  • ogłoszenie listy rankingowej osób zakwalifikowanych do projektu.

 

Etap II planowanie i rozwój kompetencji społecznych

  • zawarcie umowy - wstępne określenie ścieżki wsparcia indywidualnego;
  • opracowanie we współpracy z opiekunem Indywidualnego Planu Rozwoju kompetencji społecznych;
  • udział w 4 modułach szkoleń: komunikacja interpersonalna, współpraca w zespole, przywództwo i kierowanie, komunikacja międzykulturowa;
  • indywidualny i grupowy trening zarządzania karierą z certyfikowanym coachem;
  • spotkania integrujące – wyjazdy i wyjścia, gra terenowa;
  • szkolenie przygotowujące do podjęcia inicjatyw wolontariackich, budowanie postaw obywatelskich i zapoznanie z ideą wolontariatu;
  • wizyta studyjna w organizacjach prowadzących wolontariat.

 

Etap III – podjęcie inicjatyw społecznych

 

  • podsumowanie dotychczasowego udziału w projekcie oraz określenie dalszej ścieżki;
  • wybór 1 z 4 ścieżek inicjatyw społecznych: wolontariat w NGO (15 os. na edycję), wolontariat akcyjny (5 os.na edycję), udział w projektach dla młodzieży (5 os.na edycję), udział w projekcie międzynarodowym(5 os. na edycję)
  • realizacja min. 40 godz. wolontariatu (możliwość zwiększenia wymiaru godzin) dostosowanego do preferencji Uczestnika/czki, w inspirującym środowisku;
  • warsztaty metodą Desing Thinking (dla połowy uczestników);
  • ewaluacja końcowa: ponowne uzupełnienie kwestionariusza kompetencji i kwestionariusza samooceny;
  • podsumowanie rozwiniętych kompetencji, wręczenie certyfikatów z opisem osiągnięć Uczestnika/czki.

 

Przez cały czas trwania Projektu Uczestnik/czka ma możliwość konsultacji i korzystania ze wsparcia indywidualnego doradcy rozwoju zawodowego i osobistego (doradca klienta).

Zajęcia projektowe odbywać się będą w Krakowie.

Nie przewiduje się zwrotu kosztów dojazdu na zajęcia projektowe czy wolontariat.

 

 

Dodatkowe informacje można uzyskać:

 

  • w Biurze Projektu: Kasprowicza 9a/1, 31-523 Kraków, godz. 9.00. – 15.00.
  • telefonicznie: 12 411 05 24
  • mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., plineu@plineu.org
  • na stronie Projektu: plineu.org

 

 

Piąta edycja CSR Festival Cracow

Tegoroczna edycja Festiwalu odbędzie się w dniach 13-14 kwietnia 2016 roku na dwóch uczelniach: pierwszy dzień na Uniwersytecie Jagiellońskim, a drugi na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.

Wydarzenie będzie wypełnione inspirującymi prelekcjami oraz certyfikowanymi warsztatami, poprowadzonymi przez osoby, dla których CSR to nie pusta fraza, ale angażująca idea, co pokazują działania inicjowane przez organizacje, w których pracują.

HARMONOGRAM WYDARZENIA:

13 kwietnia
Uniwersytet Jagielloński, Wydział Zarządzania i Komunikacji społecznej

11.20 - oficjalne rozpoczęcie Festiwalu
11.30 - Tesco - “Jak zbudować strategię CSR spójną z profilem firmy” (warsztat)
13.15 - Bank Pekao S.A. - ”Responsible banking, czyli jak prowadzić odpowiedzialną bankowość na przykładzie Banku Pekao S.A.” (prelekcja)
15.00 - IBM - “Kultura Biznesu a społeczna odpowiedzialność biznesu” (warsztat)

14 kwietnia,
Uniwersytet Ekonomiczny


9:35 - IKEA - “ IKEA to idea” (warsztat)

11:20 - Grupa Tauron, “W 90 minut dookoła strategii CSR” (warsztat)

11.20 – International Paper, "Radość chaotycznych notatek - fakty i mity na temat papieru"(wykład)

13:05 - Provident “CSR- Moda czy konieczność” (prelekcja)

14:50 - Arcelor Mittal - “Stereotypy w organizacji: jak tworzyć platformę współpracy?” (warsztat)

 

17:00 Zakończenie Festiwalu, Gala z okazji V-lecia CSR Festival Cracow

 

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, a wszystkie warsztaty są certyfikowane.

Zapisy oraz więcej informacji na wydarzeniu na Facebooku: CSR Festival Cracow
https://www.facebook.com/events/1531312627163826/

9:35 ­ IKEA, warsztat:­ “ IKEA to idea” , prelegentki: Natalia Leszczyńska, Beata Świątek-Brzeźińska

11:20 Grupa Tauron,warsztat: “W 90 minut dookoła strategii CSR”, prelegentka: Katarzyna Fraś,

13:05 ­ Provident, prelekcja: “CSR­ Moda czy konieczność”

14:50 ­Arcelor Mittal, warsztat:­ “Stereotypy w organizacji: jak tworzyć platformę współpracy?”, prelegentki: Agnieszka Woźniak i Magdalena Soboń-Stasiak9:35 ­ IKEA, warsztat:­ “ IKEA to idea” , prelegentki: Natalia Leszczyńska, Beata Świątek-Brzeźińska

11:20 Grupa Tauron,warsztat: “W 90 minut dookoła strategii CSR”, prelegentka: Katarzyna Fraś,

13:05 ­ Provident, prelekcja: “CSR­ Moda czy konieczność”

14:50 ­Arcelor Mittal, warsztat:­ “Stereotypy w organizacji: jak tworzyć platformę współpracy?”, prelegentki: Agnieszka Woźniak i Magdalena Soboń-Stasiak

 

BIZNES MIĘDZYNARODOWY – STUDIA II STOPNIA

Podmioty biznesowe

  • korporacje międzynarodowe, podmioty sektora małych i średnich przedsiębiorstw (np. eksporterzy, importerzy, firmy zajmujące się realizacją inwestycji zagranicznych, jednostki odpowiedzialne za rozwój rynków zagranicznych w firmach, piony zarządzania przedsiębiorstw produkcyjnych, handlowych i usługowych etc.).
  • agencje stymulujące rozwój przedsiębiorczości i handel międzynarodowy (Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.).

Organizacje pozarządowe

  • organizacje pozarządowe o profilu gospodarczym (CASE - Centrum Analiz Społeczno-Ekonomicznych - Fundacja Naukowa, Fundacja Instytut Studiów Strategicznych).

Instytucje międzynarodowe

  • międzynarodowe organizacje i instytucje o profilu gospodarczym (agencje Unii Europejskiej).

Administracja publiczna

  • wydziały ekonomiczne, handlu lub inwestycji działające w strukturach placówek dyplomatycznych oraz placówek konsularnych
  • Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych
  • Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
  • Ministerstwo Gospodarki
  • Ministerstwo Spraw Zagranicznych
  • departamenty do spraw rozwoju gospodarczego, inwestycji zagranicznych, handlu czy współpracy z zagranicą funkcjonujące w ramach jednostek samorządu terytorialnego (np. Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Urząd Miasta Krakowa).

Inne

  • ośrodki naukowo-badawcze (Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową)
  • media zajmujące się zagadnieniami biznesu międzynarodowego (Puls Biznesu, Money.pl, TVN CNBC, Polityka).

 

FILOLOGIA – STUDIA I STOPNIA

  • specjalność tłumaczeniowa – biura tłumaczeń, kancelarie tłumacza przysięgłego
  • wydawnictwa
  • redakcje gazet
  • agencje reklamowe
  • agencje public relations
  • telewizja
  • radio
  • samorządy (biura współpracy zagranicznej)
  • biura współpracy zagranicznej urzędów wojewódzkich
  • administracja rządowa (np. MSZ, Kancelaria Premiera, UKIE, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Instytut Adama Mickiewicza)
  • instytucje kultury (muzea, instytuty, teatry, galerie, kino artystyczne)
  • instytucje europejskie (tematyka związana z kulturą, mediami, zagadnienia polityczno – społeczne, promocja)
  • przedsiębiorstwa polskie współpracujące z firmami/klientami zagranicznymi
  • przedstawicielstwa firm zagranicznych w Polsce
  • biura podróży (rezydencja, promocja)
  • biura organizacji imprez
  • organizacje pozarządowe (stowarzyszenia, fundacje).

 

FILOLOGIA – STUDIA II STOPNIA

Specjalizacja: KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA W BIZNESIE

  • korporacje
  • agencje reklamowe
  • agencje public relations
  • media (telewizja, radio, internet, prasa)
  • biura współpracy zagranicznej
  • administracja rządowa (np. MSZ, Kancelaria Premiera, UKIE, Ministerstwo Kultury
    i Dziedzictwa Narodowego, Instytut Adama Mickiewicza)
  • instytucje kultury (muzea, instytuty, teatry, galerie, kino artystyczne)
  • instytucje europejskie (tematyka związana z kulturą, mediami, zagadnienia polityczno–społeczne, promocja)
  • przedsiębiorstwa polskie współpracujące z firmami/klientami zagranicznymi
  • przedstawicielstwa firm zagranicznych w Polsce
  • biura podróży (rezydencja, promocja)
  • biura organizacji imprez
  • organizacje pozarządowe (stowarzyszenia, fundacje).

 

FILOLOGIA – STUDIA II STOPNIA

Specjalizacja: NAUCZYCIELSKA

  • nauczanie ponadgimnazjalne – licea, technika, zasadnicze szkoły zawodowe
  • szkoły językowe i placówki, prowadzące kursy dla osób dorosłych, szkoły wieczorowe.

 

FILOLOGIA – STUDIA II STOPNIA

Specjalizacja: TŁUMACZENIA

  • biura tłumaczeń
  • kancelarie tłumacza przysięgłego
  • wydawnictwa
  • agencje reklamowe
  • media (telewizja, radio, Internet, prasa)
  • instytucje kultury (muzea, instytuty, teatry, galerie, kino artystyczne)
  • instytucje europejskie (tematyka związana z kulturą, mediami, zagadnienia polityczno–społeczne, promocja)
  • biura podróży.

 

GRAFIKA REKLAMOWA I MULTIMEDIA – STUDIA I STOPNIA

  • agencje reklamowe,
  • studia projektowe,
  • wydawnictwa,
  • drukarnie,
  • producenci multimediów, gier i aplikacji,
  • działy marketingów dużych i średnich firm.

 

PSYCHOLOGIA – STUDIA I STOPNIA

  • instytucje samorządowe (m.in. szpitale, szkoły, przedszkola, poradnie psychologiczne, domy pomocy społecznej, domy seniora, domy dziecka, ośrodki interwencji kryzysowej), gdzie pracują psychologowie, pełniąc różne role
  • firmy, fundacje i stowarzyszenia, które w ramach swojej działalności, zajmują się również: ustawicznym rozwojem, wspieraniem osób bezrobotnych, osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej czy zagrożonych wykluczeniem społecznym, udzielaniem psychologicznego wsparcia czy psychoterapeutycznej pomocy, prowadzących terapeutyczne lub rozwojowe zajęcia dla dzieci, młodzieży lub osób dorosłych
  • działy HR, działy rekrutacji, działy szkoleń i rozwoju dużych firm i korporacji
  • firmy badawcze, szkoleniowe i konsultingowe
  • małe i średnie firmy lub działy dużych przedsiębiorstw (produkcyjnych, handlowych, usługowych),
    w których menedżerowie zarządzają zespołami lub dużymi grupami pracowników.

 

SKANDYNAWISTYKA – STUDIA I STOPNIA

 

ZARZĄDZANIE – STUDIA I STOPNIA

  • korporacje
  • firmy międzynarodowe
  • duże i średnie firmy/ przedsiębiorstwa
  • firmy zarządzane (zarządzające) przez projekt
  • instytucje realizujące projekty w ramach funduszy Unii Europejskiej
  • instytucje Unii Europejskiej
  • instytucje Państwa na poziomie centralnym, regionalnym i lokalnym
  • urzędy administracji rządowej
  • urząd Wojewódzki
  • Ministerstwa
  • urzędy administracji pozarządowej
  • urząd marszałkowski
  • urząd miasta
  • Krakowski Park Technologiczny
  • inkubatory Przedsiębiorczości
  • przedsiębiorstwa typu spin off/ spin out
  • projekty typu spin off/ spin out.

UWAGA! Wybrane miejsce praktyki należy skonsultować w Biurze Karier pod kątem zgodności z kierunkiem i specjalnością kształcenia.

Firmy

 

 

Trwa rekrutacja do 11 edycji programu Ambasadorzy CSR. Zgłoszenia do ogólnopolskiego programu Ambasadorzy CSR przyjmowane są do 6 listopada br. przez stronę www.lob.org.pl. Spośród studentów wyłonionych zostanie 25, którzy przez rok, reprezentując własną uczelnię i działając głownie lokalnie, będą promować rozwój społecznej odpowiedzialności biznesu.

Program Ambasadorstwa CSR jest jedną z inicjatyw Ligi Odpowiedzialnego Biznesu, która skupia wokół siebie młodych, energicznych ludzi chcących nie tylko zdobywać wiedzę, ale przede wszystkim działać na rzecz swojego środowiska lokalnego. Program skierowany jest do studentów i studentek z całej Polski.

Działając w programie uczestnicy programu wspierają ideę społecznie odpowiedzialnego biznesu (ang. Corporate Social Responsibility, CSR),co daje im możliwość działania na rzecz zmian społecznych w swoim regionie. Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) to filozofia zarządzania, w której biznes bierze odpowiedzialność za swój wpływ na otoczenie, a przez to odpowiada na problemy społeczne i środowiskowe (np. dotyczące: bezrobocia, godnej pracy i płacy, etyki postępowania, ochrony środowiska)

Ambasadorzy CSR będą:
- uczestniczyć w seminariach, spotkaniach z praktykami i teoretykami zajmującymi się CSR
- mieć kontakt ze światem biznesu, polityki, organizacji pozarządowych i studenckich kół naukowych z całej Polski
- organizować wydarzenia edukujące o CSR w swoich środowiskach lokalnych
- uczestniczyć w licznych szkoleniach, konferencjach oraz warsztatach dotyczących CSR
- nawiązywać nowe znajomości ze studentami i studentkami zainteresowanymi CSR
- otrzymywać bezpłatne publikacje
- uczestniczyć w wydarzeniach jako przedstawiciele LOB
- mieć kontakt z polskimi start up, których podstawą są zasady CSR

Ponadto, najaktywniejsi Ambasadorzy CSR mają szansę na:
-nagrody
-płatny staż w firmie partnerskiej LOB
-płatny staż w Forum Odpowiedzialnego Biznesu - największej i najstarszej organizacji pozarządowej w Polsce promującej CSR
- uczestnictwo w programie „Staże w CSR-ze”
-uczestnictwo w programie Mentorów LOB (w roku akademickim 2015/2016)

Rekrutacja trwa do 6 listopada 2014 r.!
Uczestnictwo w programie jest całkowicie bezpłatne.

Więcej informacji:

na www.lob.org.pl (zakładka: Program Ambasadorów CSR)
oraz na www.facebook.com/LigaOdpowiedzialnegoBiznesu. Bezpośredni kontakt do organizatorów:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Ligę Odpowiedzialnego Biznesu wspierają:

Partnerzy: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, PGNiG, Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy

Patron honorowy: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwo Gospodarki

Patroni medialni: CR Navigator, Manko.pl, Kariera.com.pl, odpowiedzialnybiznes.pl, biznes.pl, dlaStudenta.pl, eurostudent.pl, kampaniespoleczne.pl, studentnews.pl, Semestr.pl, gazetapraca.pl, ekorynek.com

***

Liga Odpowiedzialnego Biznesu to program edukacyjny Forum Odpowiedzialnego Biznesu budujący nowe kadry menedżerów i przedsiębiorców, animatorów społecznych, liderów zmian i przede wszystkim odpowiedzialnych ludzi. LOB tworzy grupa studentów i studentek – Ambasadorów i Ambasadorek CSR w lokalnych środowiskach. Poprzez różnorodne projekty realizowane przez organizacje w całej Polsce LOB dociera do osób i instytucji zainteresowanych poszerzaniem wiedzy z zakresu dobrych praktyk biznesowych.

Mając 21lat, dzięki Akademickim Inkubatorom Przedsiębiorczości otworzyłam Agencję Hostess InPlus. Dziś Agencja InPlus ma oddziały w trzech miastach, zrealizowała setki eventów i współpracuje z ponad 1000 hostess z całej Polski. Więcej o InPlus można dowiedzieć się na stronie www.hostessy-inplus.pl AIP dają szansę młodym, ambitnym ludziom by stawiać pierwsze kroki w świecie biznesu. Zapewniają pomoc prawną i księgową, udostępniają biuro oraz pomagają nawiązywać kontakty biznesowe. Każdemu studentowi, który chce prowadzić własną firmę polecam współpracę z AIP.

Katarzyna Kural
Absolwentka Wyższej Szkoły Europejskiej
im. ks. Józefa Tischnera

Wyższa Szkoła Europejska jest partnerem AIP Group w realizacji autorskiej strategii „Droga do Polski Przedsiębiorczej” która została wybrana najważniejszym projektem dla przyszłości polskiej gospodarki, finansowanym ze środków Unii Europejskiej.

Z myślą o pracowitych i kreatywnych studentach, którzy zamierzają swoją wiedzę, umiejętności i pomysłowość skoncentrować na prowadzeniu własnej działalności gospodarczej, został uruchomiony Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości WSE. Tym samym Wyższa Szkoła Europejska w sposób bezpośredni oferuje młodym osobom innowacyjny system wsparcia przedsiębiorczości w Polsce.


Dlaczego warto rozpocząć swoją działalność w Akademickich Inkubatorach Przedsiębiorczości?

1. Innowacyjne rozwiązania prawne : Fundacja AIP umożliwia ludziom korzystanie ze swojej osobowości prawnej. Mogą oni założyć własną działalność funkcjonującą formalnie jako komórka organizacji, a w rzeczywistości będącą ich samodzielnym przedsięwzięciem. Pozwala to oszczędzić młodemu przedsiębiorcy zarówno czas związany z oczekiwaniem na założenie działalności gospodarczej jako podmiotu, jak również środki niezbędne do jej otwarcia. Ponadto osoba prowadząca firmę w ramach AIP nie figuruje w rejestrach jako osoba prowadząca indywidualną działalność gospodarczą, w związku z czym nie ma obowiązku opłacania składki ZUS dotyczącej przedsiębiorców oraz nie blokuje sobie możliwości korzystania z programów pomocowych, które zarezerwowane są dla osób nie prowadzących działalności przez pewien okres wstecz.

2. Zakładając firmę w AIP, otrzymujemy pełne wsparcie w zakresie prowadzenia księgowości swojej firmy. AIP dba o to, by wszystkie dokumenty były sporządzone zgodnie z obowiązującymi zasadami oraz zaksięgowane i zgłoszone do odpowiednich urzędów w wyznaczonym terminie.

3.
Osoba prowadząca firmę w AIP otrzymuje w pakiecie również obsługę prawną. Ma ona do swojej dyspozycji prawników z Działu Prawnego AIP, nadzorowanego i prowadzonego przez jedną z najlepszych kancelarii prawnych w Polsce.

4.
Każda firma działająca w programie preinkubacji AIP otrzymuje do dyspozycji swoje indywidualne konto bankowe, na które trafiają wszystkie wypracowane przez nią dochody.

5.
Od momentu założenia własnej firmy w ramach AIP do momentu opuszczenia Fundacji, przedsiębiorca może liczyć na wsparcie pracowników Inkubatora w zakresie doradztwa związanego z prowadzeniem działalności.

6. Co roku o AIP i działających w ramach Fundacji firmach pojawia się kilka tysięcy informacji w mediach. Najlepsze z firm promowane są na największych portalach informacyjnych (WP, Onet, Interia, Gazeta.pl), w dziennikach, tygodnikach i miesięcznikach (Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, Puls Biznesu, Wprost, Newsweek), stacjach radiowych i telewizjach regionalnych i ogólnopolskich (TV Biznes, TVN CNBC).

7.
W ramach programu firma otrzymuje dostęp do powierzchni biurowej Inkubatora.

8.
Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości, poprzez program spotkań biznesowych i rozwijania kontaktów międzyludzkich, budują społeczność innowacyjnych przedsiębiorców w całej Polsce.

9.
Najbardziej innowacyjne projekty są poddawane analizie oraz finansowane przez jeden z pierwszych fundusz zalążkowy w Polsce, skierowany do ludzi młodych - AIP Seed Capital.

Osoby zainteresowane programem proszone są o ustalenie spotkania:

  • z Panią Anetą Milczarek, adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ; tel.: 785 805 022 od poniedziałku do piątku w godz. 9:00-16:00

 

www.inkubatory.pl

„W Polsce Przedsiębiorczej praktyczna edukacja biznesu to przede wszystkim rozwijanie pasji, kreatywności i praktycznej przedsiębiorczości. Stawiamy na kształtowanie aktywnych postaw, odkrywanie swoich mocnych stron i predyspozycji oraz budowę pozytywnego wizerunku przedsiębiorcy.”

www.przedsiebiorca.pl


„Każda młoda osoba chociaż raz powinna spróbować swoich sił w biznesie. Dlatego też stworzyliśmy największa w Europie sieć 35 Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości.”

www.inkubatory.pl

Załączniki:
Pobierz plik (aip_prezentacja.pdf)AIP - prezentacja

Jednym z ważniejszych elementów przygotowania absolwentów do rynku pracy są praktyki zawodowe i staże. Dają one studentom szansę sprawdzenia w praktyce nabytej wiedzy i umiejętności oraz poznania na żywo środowiska pracy. Nierzadko są też okazją dla pracodawcy do poznania studenta i potem … zatrudnienia go.

„Udział w programie stażowym może być pierwszym krokiem do kariery w wymarzonym zawodzie. To pewny sposób na zaprezentowanie swoich możliwości i umiejętności na rynku pracy. Jeżeli chce się zostać zauważonym to staż jest do tego idealną okazją. Cieszę się, że dostałam i wykorzystałam taką szansę.”

Natalia Karkoszka, absolwentka Wyższej Szkoły Europejskiej, kierunku stosunki międzynarodowe: stażystka a od 1 grudnia 2010 r. pracownik Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A.

OBOWIĄZKOWE PRAKTYKI STUDENCKIE

  • Studenci Wyższej Szkoły Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie studiów pierwszego stopnia w formie stacjonarnej zobowiązani są do odbycia praktyki zawodowej.
  • Studenci Wyższej Szkoły Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie studiów pierwszego stopnia w formie niestacjonarnej, rozpoczynający naukę od roku akademickim 2012/2013, zobowiązani są do odbycia praktyki zawodowej.
  • Studenci studiów drugiego stopnia, w formie stacjonarnej i niestacjonarnej, nie mają obowiązku odbywania praktyki zawodowej, z wyjątkiem studentów na kierunku Filologia, specjalność Filologia angielska, specjalność nauczycielska.

1. Studenci studiów pierwszego stopnia:

  • rozpoczynający naukę w roku akademickim 2009/2010, 2010/2011 na kierunkach: Bezpieczeństwo narodowe i Stosunki międzynarodowe – zobowiązani są do odbycia 240 godzin praktyki zawodowej,
  • rozpoczynający naukę w roku akademickim 2009/2010, 2010/2011 na kierunku: Filologia, specjalność Filologia angielska – zobowiązani są do odbycia 320 godzin praktyki zawodowej,
  • rozpoczynający naukę od roku akademickiego 2011/2012 na kierunku Zarządzanie zobowiązani są do odbycia 3 miesięcznej praktyki zawodowej w wymiarze 240 godzin.
  • rozpoczynający naukę od roku akademickiego 2011/2012 na kierunku Filologia, specjalność Filologia angielska – zobowiązani są do odbycia 3 miesięcznej praktyki zawodowej w wymiarze 320 godzin.
  • rozpoczynający naukę w roku akademickim 2011/2012, 2012/2013 na kierunku Zarządzanie mogą rozpocząć praktykę zawodową nie wcześniej niż po uzyskaniu zaliczenia 4 oraz wpisu na 5 semestr studiów.

2. Studenci studiów drugiego stopnia na kierunku Filologia, specjalność Filologia angielska, specjalność nauczycielska – zobowiązani są do odbycia 150 godzin praktyki zawodowej polegającej na:

  • nauczaniu osób dorosłych w szkołach gimnazjalnych (nie więcej niż 75 godzin) i w szkołach ponadgimnazjalnych (nie mniej niż 75 godzin),
  • lub w szkołach ponadgimnazjalnych – 150 godzin,
  • lub nauczaniu osób dorosłych w szkołach językowych posiadających akredytację ministerstwa nauki i szkolnictwa wyższego i/lub certyfikat jakości – 150 godzin.

3. Studenci studiów drugiego stopnia

na kierunku filologia –lingwistyka stosowana, specjalność nauczycielska – zobowiązani są do odbycia 150 godzin praktyki zawodowej.

WSE przez lata funkcjonowania wypracowała specjalny system odbywania praktyk we współpracy z firmami i organizacjami, gwarantujący dobór miejsca praktyki zgodny z zainteresowaniami studenta oraz odpowiedni poziom ich realizacji. W ramach tego systemu zapewniamy:

  • opiekę nad praktykami studenckimi pełnią pracownicy Biura Karier,
  • grono firm i instytucji przyjmujących studentów na praktyki jest na bieżąco poszerzane, z uwzględnieniem specyficznych potrzeb każdego kierunku kształcenia a nawet każdej specjalności. Na naszej liście praktykodawców znajdują się wiodące w kraju firmy, instytucje i organizacje,
  • dobór miejsca praktyki odbywa się indywidualnie dla każdego studenta, uwzględniając jego kierunek studiów, zainteresowania i predyspozycje, spośród obszernej listy firm, instytucji i organizacji, z którymi współpracuje uczelnia; istnieje też możliwość realizacji praktyki w miejscu wskazanym przez studenta,
  • studenci, którzy nie potrafią do końca określić swoich preferencji co do praktyk, mogą skorzystać z pomocy doradcy zawodowego w ramach indywidualnych spotkań,
  • WSE prowadzi monitoring praktyk studenckich, dbając by były one wartościowe zarówno dla studenta, jak i firmy przyjmującej studenta na praktykę; sam przebieg praktyki regulowany jest umową z pracodawcą i regulaminem praktyk.

Na przełomie 2011/2012 w Wyższej Szkoły Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera zostało zrealizowane, po raz czwarty, badanie losów zawodowych absolwentów (studiów licencjackich i magisterskich), tym razem rok po ukończeniu studiów, czyli w badaniu wzięły udział osoby, które obroniły się w 2010 roku. Byli to absolwenci studiów stacjonarnych i niestacjonarnych kierunków: filologii - lingwistyka stosowana, stosunków międzynarodowych i socjologii oraz absolwenci studiów uzupełniających magisterskich kierunku stosunki międzynarodowe. Absolwenci na fakt badania zareagowali pozytywnie, i byli zainteresowani jego wynikami.

Analiza uzyskanych danych wskazuje, że, po upływie roku od ukończenia studiów, odsetek osób, które podjęły pracę, jest wysoki i wynosi ok. 80 %, w tym 61 % absolwentów pracuje na pełny etat, 10 % prowadzi własną działalność gospodarczą, a ponad połowa pracujących na etacie osób ma zawartą umowę na czas nieokreślony. Branże, w których najczęściej znajdowali pracę absolwenci stosunków międzynarodowych, to korporacje (bardziej popularne wśród absolwentów studiów licencjackich), administracja publiczna (dominująca wśród absolwentów studiów uzupełniających magisterskich) oraz handel. Absolwenci lingwistyki stosowanej przede wszystkim zdobywali zatrudnienie w biurach tłumaczeń, korporacjach, turystyce oraz szkołach językowych, a socjologowie - mający największy problem z podjęciem pracy – w reklamie, marketingu, doradztwie i handlu. Znaczna część badanych (70%) wyraziła zadowolenie z wysokości swojego wynagrodzenia (ok. 30% absolwentów zarabiało powyżej 2400 zł netto w momencie wypełniania ankiety). Kryteriami, którymi, w opinii respondentów, najczęściej kierują się pracodawcy, zatrudniając pracownika, są cechy osobowości i charakteru, motywacja do pracy, znajomość języków obcych oraz doświadczenie zawodowe (duży odsetek absolwentów WSE pracował już w czasie studiów), natomiast umiejętnościami najbardziej przydatnymi w pracy są: umiejętność komunikowania się, rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji oraz samodzielność. Najbardziej adekwatnie w stosunku do potrzeb pracodawców w WSE kształcone są: umiejętność negocjacji, umiejętności analityczne, umiejętność pracy zespołowej i umiejętność komunikowania się. Badania wykazały, że poziom posiadanych kompetencji - po ukończeniu studiów - jest wysoki i różni się tylko o 0,1 punktu na 5 – punktowej skali (ok.2%) od poziomu wymaganego w miejscu pracy.

W badaniu dokonano pomiaru satysfakcji respondentów z wyboru WSE jako miejsca studiów. Jak się okazało, 87% absolwentów jest zadowolonych z podjęcia kształcenia w tej uczelni, a jedynie 3% z nich zadeklarowało niezadowolenie. Zatem WSE jest uczelnią, która kształci dobrze, jej absolwenci z sukcesem wychodzą na rynek pracy, po czym skutecznie się na nim realizują dzięki kompetencjom zdobytym w trakcie studiów. Jednocześnie, zgodnie z końcowymi wnioskami autorów raportu, funkcjonowanie wychowanków WSE na rynku pracy „obrazuje współczesne trendy, takie jak brak wyraźnego „przeskoku” między studiami a pracą, poszukiwanie work-life balance i chęć/konieczność ciągłego rozwoju”.

Dorota Szmigielska
Kierownik Biura Karier WSE
(na podstawie raportu z badań losów zawodowych absolwentów WSE, opracowanego przez zespół badawczy BK WSE: Seweryn Rudnicki, Dariusz Szklarczyk, Regina Skoczylas).

Tematy przeprowadzonych badań:

  • "Badania studentów kończących studia w WSE w 2010 roku"
  • "Badania losów zawodowych absolwentów"
  • "Badanie jakości kształcenia w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera pod kątem potrzeb rynku pracy - perspektywa pracodawców i studentów."
  • "Oczekiwania studentów oraz pracodawców względem obowiązkowych praktyk studenckich"
  • "Oczekiwania studentów I roku Wyższej Szkoły Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera wobec uczelni"
  • "Ocena kwalifikacji zdobytych w Wyższej Szkole Europejskiej, w konfrontacji z realiami rynku pracy"

Więcej informacji na temat poszczególnych badań można uzyskać kontaktując się z Biurem Karier Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Badając potrzeby pracodawców, nasza uczelnia stara się wyposażać absolwentów w potrzebne kompetencje, by jak najlepiej przygotować ich do startu na rynku pracy. Zdajemy sobie jednak sprawę, że sukces zawodowy zależy nie tylko od nabytej wiedzy i umiejętności. Składa się na niego także szereg innych czynników, jak chociażby osobiste predyspozycje i zdolności, determinacja w dążeniu do celu i zaangażowanie w pracę.

Często złe rozeznanie swoich możliwości i zainteresowań czy wybory dokonywane pod wpływem rodziny lub otoczenia, przekładają się na niefortunny start zawodowy, powodując frustrację. Wiemy, że czas studiów jest czasem poszukiwań swojej drogi życiowej, staramy się więc pomagać w tym naszym studentom poprzez działania z zakresu doradztwa zawodowego.

Można skorzystać z niego w postaci:

  • konsultacji indywidualnych (także w formie on-line), w trakcie których można uzyskać pomoc w zakresie diagnozy swoich zainteresowań i cech osobowości (czyli odpowiedzieć sobie na pytanie: czym chcę się zajmować? I czym mogę się zajmować?) oraz planowania swojej kariery zawodowej
  • zajęć grupowych prowadzonych w formi warsztatów o różnej tematyce np. dotyczące planowania ścieżki kariery, kształtowania własnego wizerunku (zwłaszcza w kontekście rozmowy kwalifikacyjnej) oraz zagadnień związanych z funkcjonowaniem na rynku pracy w Unii Europejskiej

Oprócz klasycznego doradztwa, program kształcenia w WSE zawiera różne elementy pomagające studentom świadomie wybrać swoja ścieżkę zawodową:

  • obowiązkowe zajęcia z zakresu przygotowywania aplikacji (cv, list motywacyjny), planowania ścieżki kariery, itp.
  • organizowane są na uczelni spotkania z pracodawcami różnych branż, podczas których studenci mogą zapoznać się ze specyfiką i wymaganiami różnych stanowisk pracy
  • studenci mają możliwość uczestniczyć w różnego rodzaju warsztatów związanych np. z autoprezentacją, komunikacją międzykulturową
  • odbywają się spotkania z przedstawicielami agencji doradztwa personalnego, dające studentom możliwość poznania specyfiki rekrutacji pracowników właśnie przez agencje

Do intensywnego rozwoju obszaru doradztwa zawodowego przyczynił się projekt rozwojowy uczelni „Kompetentnie ku przyszłości”.